javahermarket

javahermarket

javahermarket

javahermarket

javahermarket

اب سنگين- چگونگي توليد و موارد مصرف
 
تازه های علم

اب سنگين- چگونگي توليد و موارد مصرف

فناوري اطلاعات

طاهره ساعدي
روز شنبه با آغاز بهره برداري از پروژه مجتمع توليد آب سنگين اراك، عملا" كشورمان به عنوان نهمين كشور دارنده مجتمع توليد آب سنگين در جهان مطرح شد.

اين پروژه با عنوان يكي از شاخصه هاي دانش هسته اي در مصارف پزشكي به خصوص كنترل سرطان و كنترل بيماري ايدز نقش تعيين كننده اي دارد و به عنوان خنك كننده و كندكننده راكتورهاي آب سنگين هسته اي به شمار مي آيد. اين پروژه يكي از بزرگ ترين پروژه هاي هسته اي كشور است كه آژانس بين المللي انرژي اتمي در جريان ساخت آن قرار دارد. آب سنگين در پزشكي هسته اي، راكتورهاي تحقيقاتي و راكتورهاي آب سنگين توليد انرژي و كاربرد بسيار زيادي دارد. باتوجه به اهميت آب سنگين در پيشرفت دانش هسته اي و پزشكي، خبرنگار گروه دانش و فناوري خراسان با دكتر حسين آفريده متخصص فيزيك اتمي و عضو هيئت علمي دانشگاه اميركبير، دكتر منيژه رهبر عضو هيئت علمي دانشگاه تهران و انجمن فيزيك هسته اي و دكتر نوراني متخصص پزشكي هسته اي گفتگويي انجام داده است كه در قالب يك گزارش از نظر شما مي گذرد.



ادامه مطلب ...


           

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم مطالبی که در وبلاگم گذاشتم براتون مفید باشه با نظردهی من را در بهتر شدن وبلاگ یاری کنید با تشکر از لطف شما
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تازه های علم و آدرس mn.ka.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 84
بازدید کل : 30564
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1